AnnaK Opublikowano 13 Listopada 2009 Zgłoś Opublikowano 13 Listopada 2009 Sezon dyniowy trwa.Polecam smaczne i szybkie w wykonaniu placuszki. 15 dag mąki pszennej 150 ml mleka 4 jajka 40 dag dyni (twardy miąższ) sól, olej do smażenia, cukier puder Dynię starkować na średnich oczkach. Mąkę, jaja, mleko i szczyptę soli zmiksować, dodać dynię i dokładnie wymieszać. Kłaść na patelnię niewielkie placuszki i smażyć na średnim ogniu na złoty kolor. Po usmażeniu posypać obficie cukrem pudrem. Cytuj
Gość ekkaia Opublikowano 5 Listopada 2010 Zgłoś Opublikowano 5 Listopada 2010 A mozna zrobić bez jajek ? obawiam ze sie mogą rozleciec a jakos nie przychodzi mi do glowy rozsadny zamiennik :-? Cytuj
AnnaK Opublikowano 5 Listopada 2010 Autor Zgłoś Opublikowano 5 Listopada 2010 Nigdy nie robiłam bez jajek. Nie mam pojęcia czym można je zastąpić. Pozdrawiam. Cytuj
AnnaK Opublikowano 30 Października 2012 Autor Zgłoś Opublikowano 30 Października 2012 Mogę powiedzieć, że nie jestem amatorką dyni. W dzieciństwie zraziłam sie do zupy zacierkowej z dynią, w occie też mi nie smakuje. W tych plackach jej nie czuć i smakują całej rodzinie. Kilka dyń mam w piwnicy i czekają na zimowy przerób. Placuszki na zdjęciu są z tegorocznego zbioru. Cytuj
Dorota Opublikowano 31 Października 2012 Zgłoś Opublikowano 31 Października 2012 Ja robiłam inne placki z dyni, wytrawne, też były dobre. Dzięki za przypomnienie przepisu, jak tylko będę miała dynię to się na te placki skuszę, bo wyglądają apetycznie 🙂 Cytuj
qca Opublikowano 20 Lutego 2013 Zgłoś Opublikowano 20 Lutego 2013 Poniższe proporcje pozwoliły mi usmażyć kilkanaście placuszków, które wystarczyłyby na przekąskę dla trzech, lub na solidne danie obiadowe dla dwóch osób. ok. 400 – 500 gr miąższu z dyni (czyli połówka niedużej dyni pozbawiona skóry i pestek) 2/3 szklanki mąki pszennej dwa jajka przyprawy: imbir, sól, pieprz dwie łyżki oliwy z oliwek olej do smażenia Składniki dodatku w postaci sosu pomidorowego dwa pomidory świeże lub z puszki łyżka oliwy z oliwek łyżeczka octu winnego lub balsamicznego przyprawy: zioła, sól, pieprz Cytuj
kaszub12 Opublikowano 22 Lutego 2013 Zgłoś Opublikowano 22 Lutego 2013 zrobilam wczoraj te placuszki. Wyszly przepyszne!! Cytuj
Smakija Opublikowano 7 Lipca 2013 Zgłoś Opublikowano 7 Lipca 2013 Uwielbiam sezon na dynie chociazby dlatego ze mozna jej uzyt w tak wielu przepisac. Placuszki kiedys juz robilam z bardzo podobnego przepisu i wiem ze sa pyszne. Cytuj
KejKej Opublikowano 12 Grudnia 2017 Zgłoś Opublikowano 12 Grudnia 2017 Pycha! Robie podobne z brokułów albo cukinii. Można też z marchewki, pietruszki - codziennie inne :)))) Cytuj
marysi_co Opublikowano 12 Marca 2018 Zgłoś Opublikowano 12 Marca 2018 Nigdy nie robiłam placuszków z dyni. Będę musiała wypróbować to danie. Cytuj
PoProstuDora Opublikowano 12 Kwietnia 2018 Zgłoś Opublikowano 12 Kwietnia 2018 @AnnaK W wielu przepisach można zastąpić jajko wodą z ciecierzycy (nazywa się to chyba aquaphaba...?), bananem (0,5 = 1 jajko) lub gęstym śluzem z parzonego lnu. Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi